Informacje Gilowice

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

6.30 – 16.30

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

24.03.2020

 

Temat, który realizujemy w tym tygodniu: I oto przyszła Pani Wiosna

Temat dnia: Wiosenne kwiaty

data: 24.03.2020r.

 

1)Poszukiwacze wiosny
Na początku poprośmy dzieci o wymienienie pór roku.

Wiosna, lato, jesień, zima – i od nowa się zaczyna” - to krótka rymowanka, którą dzieci dobrze znają. :) Możemy zapytać o tojaką mamy teraz porę roku, a jaka się skończyła. Niech dziecko spróbuje określić charakterystyczne cechy: zimy i wiosny.

Jeśli istnieje taka możliwość to zachęcam do wyjścia z dzieckiem na dwór (ale tylko wokół domu – z wiadomych względów) poszukania oznak wiosny. Pobawmy się w “Poszukiwacza wiosny”. Może uda się znaleźć jakiś kwiatek (powąchajcie go, spróbujcie go nazwać), pączek na gałązce, pierwsze wędrujące w trawie robaczki; może uda się dostrzec lecącego ptaka; zamknijcie oczy i spróbujcie nazwać wszystkie odgłosy, które słyszycie wokół :), dotknijcie trawy, kory drzewa, mchu – niech dziecko określa jakie te rzeczy są w dotyku (może zimne?, a może chropowate?). Może w ogrodzie leży jakaś szyszka albo gałązki, które spadły z drzewa → możecie ułożyć z nich np. słońce – które też jest przecież oznakiem wiosny :). Opowiedzmy o ptakach, które wracają z ciepłych krajów np. o bocianie → niech dziecko się w niego zamieni i lata po ogrodzie. :)
Ważne żeby to był mile, odkrywczo spędzony czas. :)

Po powrocie do domu dziecko może namalować farbami lub narysować kredkami co widziało lub cokolwiek co kojarzy mu się z wiosną.

3) Poszukiwanie wiosny – gimnastyka narządów mowy. Opowiadamy dziecku o języczku, który

wybrał się na poszukiwanie wiosny. W określonych momentach wykonujemy gimnastykę języka razem z dzieckiem :)).

Zbliżała się wiosna. Za oknem słychać było śpiew ptaków (dziecko naśladuje głosy ptaków). Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny. Jechał na koniu (dziecko kląska, uderzając szerokim językiem o podniebienie). Na łące zobaczył bociany (dziecko wymawia: kle, kle). Zatrzymał się na leśnej polanie (dziecko wymawia: prr). Zsiadł z konia, rozejrzał się wokoło (dziecko oblizuje wargi ruchem okrężnym). Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr (dziecko wykonuje krótki wdech nosem, chwilę zatrzymuje powietrze i długo wydycha ustami). Było ciepło i przyjemnie (dziecko uśmiecha się, rozchylając wargi). Na skraju polany zakwitły wiosenne kwiaty – zawilce i sasanki. Pachniało wiosną (dziecko oddycha głęboko, wdychaja powietrze nosem, wydycha ustami). Języczek pochylił się i powąchał kwiaty (dziecko wdycha powietrze nosem) i kichnął

(dziecko kicha, wymawiając: a-psik). W tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla jeża (dziecko ziewa, przeciskają język między złączonymi zębami). Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu (dziecko kląska, uderzając szerokim językiem o podniebienie).

R. Sprawka, J. Graban

Źródło: R. Sprawka, J. Graban, „Logopedyczne zabawy grupowe dla dzieci od 4 do 7 lat”, wyd. Harmonia, Gdańsk 2007, s. 142.

4) Karty pracy dla 4 latków do zreazlizowania w tym tygodniu: strony 34-37
Karty pracy dla 3 latków do zrealizowania w tym tygodniu: strony 115, 117

5) Przesyłam również poniżej dodatkowe kartę pracy dla dzieci chętnych, do wydrukowania i wykonania w domu.

karty pracy

 

 

 

 

stopka