Informacje Gilowice

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

6.30 – 16.30

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

25.03.2020 - Biedronki

Temat, który realizujemy w tym tygodniu: I oto przyszła Pani Wiosna

Temat dnia: Dzień dobry Pani wiosno

data: 25.03.2020r.

1) Piosenka- “Wiosna, wiosenka”.
Dzieci mogą:

- wysłuchać piosenki iopowiedzieć o czym ona była,

- tańczyć dowolnie do niej,

- śpiewać (najlepiej z rodzicami ;) )

- bawić się w “Muzyka stop” - rodzic zatrzymuje muzykę, a dziecko może stanąć w bezruchu lub wykonać jakieś polecenie np. znajdź w pokoju przedmiot w kolorze zielonym, zrób 5 pajacyków, skacz jak żabka itp.

- mogą narysować obrazek po jej wysłuchaniu,

- piosenkę dzieci mogą potwarzać codziennie.

https://www.youtube.com/watch?v=YzMADXJp_Tk&fbclid=IwAR0ENApXY_bRKy9xqVd-kfmzGnk0QFVLwRnRyeq89d8msBkaT-qR6dYcSDE

Wiosna, wiosenka - TEKST

Wiosna wiosenka
w mym sercu piosenka
Przychodzi po zimie
ożywia świat.
Świeżym powiewem
słońca iskrzeniem.
Obudź się ziemio - pora już wstać.

Ref.
Wiosna wiosna tak piękna, radosna
Słoneczna, pachnąca
Przyrodą kwitnąca
Wiosna wiosna tak piękna radosna.
To takie proste,
śpiewaj i tańcz

Gdy deszczyk zaskoczy
Otwórz swe oczy
tęczą na niebie
Namaluj szlak
Ptaki wracają, głośno śpiewają,.
Obudź się ziemio - pora już wstać.

Ref. X2


Raz dwa trzy
Zielono mi
Cztery pięć sześć
Tak pięknie tu jest
siedem i osiem
Raduj się widokiem
Wiosna wreszcie zagościła,
to radosna dla nas chwila.

Ref.


Zakończenie
Wiosna wiosna tak piękna radosna
Słoneczna, pachnąca
Przyrodą kwitnąca.
Wiosna, wiosna tak piękna radosna.
To takie proste,
śpiewaj i tańcz
Mamy już wiosną.

2) Wiosenne czary-mary – eksperymenty z wodą.

Rozkwitające kwiaty – rodzic przygotowuje miskę wypełnioną do połowy wodą oraz wycięte z papieru kwiaty. Płatki kwiatków zaginamy. Dziecko samodzielnie lub z pomocą rodzica delikatnie układa kwiatki na wodzie tak, by nie zamoczyć płatków. Dziecko uważnie obserwuje, jak po chwili płatki po kolei się rozkładają – rozkwitają.

3) Gdzie jest kwiatek? – zabawa rozwijająca spostrzegawczość oraz orientację przestrzenną, okre-

ślanie miejsca położenia kwiatu (na..., obok...);
Dzieci samodzielnie lub z pomocą rodzica wycinają kwiatek. Układają kwiatek według polecenia rodzica np. Połóż kiwatek przed sobą, obok siebie, na głowie. Można użyć również krzesła lub stołu – połóż kwiatek pod stołem, na stole, obok stołu, przed stołem, za stołem, niech fruwa nad stołem itp. :)

4) Karta pracy poniżej - Krokus

stopka