Informacje Gilowice

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

6.30 – 16.30

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

27.03.2020 Biedronki

Temat: I oto przyszła Pani Wiosna

Temat dnia: Szukamy wiosny

data: 27.03.2020r.

1) Kim jest odkrywca? - rozmowa inspirowana wierszem.

Rodzic cicho recytuje wiersz:

Może zobaczymy

Idźmy leśną ścieżką

cicho, cichuteńko,

może zobaczymy

sarniątko z sarenką.

Może zobaczymy

wiewióreczkę małą,

jak wesoło skacze

z gałęzi na gałąź.

I niech nikt po lesie

nie gwiżdże, nie woła –

może usłyszymy

pukanie dzięcioła.

A może zaśpiewa

między gałązkami

jakiś mały ptaszek,

którego nie znamy.

I będzie nas witał

wesołą piosenką,

tylko idźmy lasem

cicho cichuteńko.

Helena Bechlerowa

Źródło: „Antologia literatury dla najmłodszych”, wybór

A. Ożyńska-Zborowska KAW, Warszawa 2001, s. 267.

Po przeczytaniu rodzic zadaje dziecku pytania: Kim jest tropiciel? Jak powinien się zachowywać? (Jest to cierpliwy obserwator przyrody, który wtapia się w otoczenie, nie kręci się, nie wierci, nie szeleści, nie wzdycha i nie kicha.) Jakie zwierzątka zostały wymienione w wierszu?


Dodatkowe propozycje do wysłuchanego wiersza:
- dziecko może chodzić na palcach, jednocześnie recytując tekst jak najciszej,

- dziecko może naśladować ruchy i odgłosy zwierząt, o których mowa była w wierszu,
- dziecko może narysować/ namalować obrazek do wysłuchanego wiersza,

- dziecko może ulepić zwierzątka z plasteliny lub innej masy.

2) Wiosenna gimnastyka- ćwiczenia gimnastyczne.

Zachęcamy do tego żeby dzieci się trochę poruszały. :)Niech ubiorą się w wygodny strój i przygotują w miarę możliwości: kartkę papieru, małą i średnią piłkę, książkę, hula hop, matę gimnastyczną/karimatę lub jakiś kocyk.

W linku poniżej znajdziecie ćwiczenia gimnastyczne:

https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

3) Wiosenne przeliczanie – zabawa matematyczna.

ƒ ƒ

Dziecko ma przed sobą 6 liczmanów (np. 6 klocków lub guzików).

Rodzic prosi aby dziecko ułożyło przed sobą tyle liczmanów, ile dziecko usłyszy w historii.

Rodzic opowiada historię:

Agatka wyszła na spacer w poszukiwaniu wiosennych kwiatów. W ogródku zobaczyła 2 piękne krokusy (dziecko kładzie przed sobą 2 liczmany). Idąc dalej zobaczyła rosnące przy płocie 3 tulipany (dokłada jeszcze 3 liczmany). Ile wszystkich kwiatów zobaczyła Agatka? (dziecko wskazując paluszkiem przelicza głośno wszystkie liczmany). Agatka powąchała tulipany i wyruszyła szukać w swoim ogródku innych kwiatów. Zobaczyła, że obok wysokiej brzozy wyrósł 1 przebiśnieg. (dziecko dokłada jeszcze 1 liczman). Ile wszystkich kwiatów zobaczyła w swoim ogrodzie Agatka? (dziecko przelicza wszystkie liczmany – liczy głośno i wskazuje palcem poszczególne liczmany). Zadowolona Agatka wróciła do domu i namalowała piękny obrazek przedstawiający wiosenne kwiaty: krokusy, przebiśniegi i tulipany.

Powyższa historia jest jedynie przykładem, rodzic może użyć np. imienia swojego dziecka. Może opowiedzieć zupełnie inną historię lub dodać elementy z odejmowaniem, np. Zuzia dostała od babci 5 jabłek (zabiera 5 liczmanów), zjadła 2 jabłka (odkłada 2 liczmany)– ile jabłek Zuzu zostało? (dziecko przelicza pozostałe liczmany). Ważne jest żeby elementów do przeliczania nie było zbyt wiele. Na ten moment do 6 będzie wystarczająco :) oczywiście jeśli dla dziecka jest to zbyt proste można dodać więcej elementów. :)

4) Odpoczynek na polanie – zabawa relaksacyjna; odpoczywanie przy dźwiękach wiosennych odgłosów, np.; śpiewu ptaków, rechotania żab.

https://www.youtube.com/watch?v=BzpheDcdgzg

5) Film o wiośnie:

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

Polecamy stronę https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/wiosna-00 na której można znaleźć pomysły, zabawy o tematyce wiosennej dla dzieci.

stopka