Informacje Gilowice

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

6.30 – 16.30

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

26.03.2020 - Motylki

Dzisiaj mieliśmy się przenieść w odległe czasy i zastanowić się jak wyglądało życie w
czasach dinozaurów.


1. Dzieci mogą próbować odpowiadać na pytania (a proszę mi wierzyć posiadają dużą
wiedzę na ten temat�� )
 Co to jest dinozaur? (zwierzę prehistoryczne, gad),
 Jakie znasz nazwy dinozaurów? (stegozaur, diplodok, tyranozaur),
 Czym się żywiły dinozaury? (rośliny, zwierzęta),
 Skąd się brały małe dinozaury? (wykluwały się z jaj znoszonych przez duże
dinozaury).
 Skąd wiemy, że dinozaury żyły na Ziemi? (ze śladów jakie pozostawiły one po sobie
w różnych zakątkach Ziemi, ślady te to przede wszystkich kawałki kości i szkieletów,
zwane skamieniałościami)
 kim jest paleontolog? – to naukowiec zajmujący się badaniem kości i szczątków
zwierząt i roślin znajdujących się w skorupie ziemskiej. Dzięki pracy paleontologów
wiemy, jak wyglądały dinozaury i czym się żywiły.
2. Bawimy się w paleontologów – zabawa plastyczna. Plastelinę lub masę solną (przepis
wysłałam wczoraj) dzieci delikatnie spłaszczają i odciskają w plastelinie małą figurkę
dinozaura (lub jakiekolwiek inne przedmioty czy zabawki ��). Jeśli zrobią Państwo z
dziećmi masę solną to mogą dodatkowo pomalować odbite ślady farbami – od razu
lub później aż masa będzie twarda.
3. Jeśli pogoda będzie sprzyjała to mogą Państwo schować w piaskownicy różnego
rodzaju figurki dinozaurów lub zabawki i za pomocą pędzli malarskich, małych
miotełek dzieci mogą szukać ukrytych przedmiotów, można również piasek umieścić
w misce i tam schować drobne przedmioty – wtedy będą się mogły poczuć jak
prawdziwi odkrywcy ��
4. Masażyk: DINOZAURY -„rysowany” dłonią na plecach dziecka (jeśli mają Państwo
możliwość to w masażyku może wziąć udział cała rodzina �� wtedy wszyscy siadają
w kole plecami do siebie, tak żeby nikt nie został pominięty, albo w wężyku i potem
następuje zmiana �� )
Wielkie gady, chyba wiecie?  (dociskamy plecy pięściami)
Królowały na tym świecie.
Ostre zęby i pazury, (podszczypujemy / drapiemy plecy)
Pochodziły z kredy, z jury…
Pterozaury latające (muskamy plecy rękami)
Plezjozaury pływające (dociśniętą pięść przesuwamy falistym ruchem)
Stegozaury ostre kolce (uciskamy plecy palcami)
A T-rex robił CHAP! (udajemy, że zjadamy dziecko)
Zauropody – ciężkie nogi (dociskamy plecy pięściami)
Triceratops miał trzy rogi (uciskamy 3 palcami)

2

Velociraptor szybko biegał (palce przebiegają szybko po plecach i głowie)
A T-rex robił CHAP! (udajemy, że zjadamy dziecko)

5. Przesyłam również kolorowanki, grę planszową, i dodatkowe karty z których można
skorzystać.

gra

kolorowanki

zadania matematyczne

stopka