13.04.2021 Słoneczka
Drodzy Rodzice!
Przedstawiamy propozycje zabaw na dziś.
Dzień drugi: Drzewa liściaste i iglaste
Pomoce do przygotowania przez rodziców w domu: zielona kartka, ołówek, zdjęcia drzew iglastych: sosna, świerk, jodła, choinka, zdjęcia drzew liściastych: dąb,
brzoza, lipa, klon, kasztanowiec, elementy drzewa wydrukowane na kartce: korzenie, pień, gałęzie, korona drzewa z liśćmi, kartka A4, klej.
-
Ćwiczenia dużych grup mięśniowych – Rzucamy szyszkami.
Dziecko na niby spaceruje po lesie, co pewien czas podnosi szyszkę i rzuca nią z dużym zamachem jak najdalej.
-
Zabawa ruchowa z elementem czworakowania – Przedzieramy się przez leśne zarośla.
Dziecko porusza się na czworakach między wyobrażonymi zaroślami, co pewien czas prostuje się i maszeruje do przodu.
-
Rozmowa na temat: Kogo możemy nazwać przyjacielem przyrody?
Rodzic wraz z dzieckiem zastanawia się nad tym kto może zostać przyjacielem przyrody. Dziecko podaje propozycje, a rodzic zapisuje na zielonej kartce pomysły. Na
koniec dziecko – na znak, że zgadza się z tym, co jest napisane – odbija na kartce swoją dłoń zamoczoną w farbie.
Przykładowe propozycje dziecka:
Przyjaciel przyrody: nie zrywa kwiatów; nie łamie gałązek drzew; nie śmieci; dokarmia ptaki (zwierzęta); oszczędza wodę, elektryczność; segreguje śmieci; lubi
zwierzęta…
-
Oglądanie zdjęć drzew liściastych i iglastych.
Dziecko ogląda zdjęcia drzew, nazywa je, porównuje ich wygląd. Rodzic pyta: Co to jest las? Dziecko podaje swoje skojarzenia ze słowem las. Rodzic zapisuje je na
kartce, na której znajduje się obrazek lasu i napis Las to… ułożonego z liter i odczytanego wspólnie z dzieckiem.
-
Budowa drzewa.
Rodzic układa przed dzieckiem poszczególne elementy drzewa wydrukowane na kartce: korzenie, pień, gałęzie, koronę z liśćmi. Dziecko nazywa części drzewa.
Układa je przed sobą we właściwej kolejności i przykleja do kartki. Określa, które części rośliny rosną pod ziemią, a które nad nią.
-
Zabawa ruchowa – Drzewo iglaste, drzewo liściaste.
Dziecko ustawia się na środku pokoju. Rodzic wymienia różne gatunki drzew. Zadaniem dziecka jest odróżnienie drzew liściastych od iglastych. Gdy rodzic mówi
nazwę drzewa iglastego: sosna, świerk, jodła, choinka – dziecko staje po prawej stronie pokoju. Gdy rodzic wymienia drzewa liściaste: dąb, brzoza, lipa, klon,
kasztanowiec, dziecko staje po lewej stronie pokoju.
Pozdrawiamy serdecznie przedszkolaki!