Ramowy plan dnia "SŁONECZKA"
I. Realizacja podstawy programowej:
Godzina 8:00-9:00
- Wspólne spotkanie dzieci – czytanie bajek lub zabawy kołowe ze śpiewaniem, zabawy rytmiczne – ruchowe, poranki muzyczne.
-Gimnastyka poranna – zabawy ruchowe w sali.
-Przygotowania do śniadania wykonywanie czynności wynikających z pełnionego dyżuru, czynności sanitarno – higieniczne, kształtowanie właściwych nawyków higienicznych i kulturalnych.
Godzina 9:00-10:15
- Śniadanie – realizacja zadań programowych w tym zakresie
- „Odkrywamy , przeżywamy i działamy ” – zajęcia edukacyjne inspirowane przez nauczyciela realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego .
Wielozmysłowe poznawanie świata – poszukiwanie rozwiązań problemów w ramach 4 obszarów podstawy programowej – rozwijanie u dzieci czynności intelektualnych potrzebnych w codziennych sytuacjach i dalszej edukacji , kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach , w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek ( zajęcia przeplatane są zabawą ruchową ).
Godzina 10:15-11.00
- Zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci, praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i oczekującym pomocy, rozwijanie zainteresowań i umiejętności; -Kształtowanie umiejętności komunikatywnych – wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne.
Godzina 11:00-11.50
-Gry i zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela w ogrodzie przedszkolnym, na boisku, w parku: zajęcia sportowe, gimnastyka, spacery i wycieczki, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze.
- Zajęcia z języka angielskiego - poniedziałek, piątek 11.15-11:45
Godzina 11.50-12.00
- Przygotowanie do obiadu : wykonywanie czynności wynikających z pełnionego dyżuru : czynności sanitarno – higieniczne – rozwijanie samodzielności w czynnościach samoobsługowych .
Godzina 12.00-12.30
- Obiad – kształtowanie kulturalnego zachowania się przy stole – realizacja zadań programowych w tym zakresie.
II. Popołudniową porą:
Godzina 12:30-13:45
- Relaks poobiedni – zajęcia relaksacyjne, słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela (ochrona systemu nerwowego ).
-Udział w koncertach , występach artystycznych organizowanych na terenie placówki.
- Zajęcia i zabawy rozwijające indywidualne zainteresowania i zdolność dzieci ( przygotowywania dzieci do udziału w spektaklach, konkursach recytatorskich, plastycznych, muzycznych lub występach z różnej okazji).
- Zajęcia dodatkowe: zajęcia fakultatywne: religia.
- Zabawy na powietrzu, wyjścia poza teren przedszkola (np. do biblioteki),-obserwacje przyrodnicze, zajęcia ekologiczne, zajęcia z wiedzy o regionie.
Godzina 13.45-14.00
- Czynności samoobsługowe, higieniczne
Godzina 14:00-15:00
- Podwieczorek – wdrażanie do utrzymywania ładu i porządku przy stoliku, uczenie samodzielności i poprzez pełnienie dyżurów
Wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka- zapewnianie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, zajęcia kreatywne.