Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

6.05.202 Słoneczka

Temat: O czym marzą książki?

 

 

Powtórz rytm – zabawa rytmiczna.Dajemy dziecku drewniane łyżli i  proponujemy rytm, który  dziecko ma powtórzyć.

Ile to jest? – zabawa matematyczna, doskonalenie liczenia. Umawiamy się, że odpowiedź na swoje pytanie chce zobaczyć na palcach dzieci. Następnie proponuje kilka zadań: – Ile to będzie 2 piłki i 3 piłki? – Ile to będzie 1 samochód i 2 samochody? – Która liczba jest większa: 5 czy 2? – Jaka liczba jest po 6?

Książka – mój przyjaciel – wysłuchanie wiersza i rozmowa na jego temat. Dzieci uważnie słuchają wiersza i rozmawiają na jego temat.
Książka – mój przyjaciel
Wiem, że marzenie niejedno dzięki książkom się spełni.

Odkrywają przede mną wiele pięknych tajemnic.

I gdybym chciał najzwięźlej – czym jest książka – tłumaczyć, powiedziałbym najprościej: „Mądry, wierny przyjaciel”. Jerzy Skokowski

Pytamy, czy książka może być przyjacielem, dzieci swobodnie odpowiadają na postawione pytanie.

Życzenia książki –Zachęcamy, aby dzieci zastanowiły się, jakie miałyby życzenia, gdyby były książkami. Wszystkie propozycje tworzą ZBIÓR ŻYCZEŃ KSIĄŻKI. Zachęcamy do spełniania tych życzeń podczas korzystania z książek. Gdyby dzieci nie miały pomysłów, należy zwrócić ich uwagę na poszanowanie książek, właściwe się z nimi obchodzenie, a przede wszystkim zainteresowanie książką.

Znajdź różnice – ćwiczenie spostrzegawczości. Dzieci zaznaczają na karcie pracy 10 różnic na obrazku po prawej stronie. Utrwalają również, jak należy obchodzić się z książką, skreślając na czerwono te ilustracje, które pokazują brak szacunku do książek. Dzieci opowiadają, co lubią, a czego nie lubią książki. Można zaproponować, aby wypowiedzi były w 1. osobie, czyli: Jestem książką z obrazkami i lubię, gdy dzieci oglądają mnie uważnie, opowiadają, co widzą na obrazku, a nie lubię, gdy dotykają mnie brudnymi rękami.  KP4 s. 18

4-latki policz, ile książek jest na półce KP 4 s.12

Dokończ zdanie – zabawa słowna.Zwracamy się do dziecka, mówiąc niedokończone zdanie. Dzieci dopowiadają zakończenie zdania, nadając mu sens: – Lubię książki, bo… – Kiedy mama/tata mi czyta, to… – Najbardziej lubię książki… – Moja ulubiona książka to…

Zakładka do książki – praca plastyczna.Demonstrujemy dzieciom kartę z „Wyprawki” z elementami do wykonania zakładki. Wyjaśniamy, na czym będzie polegała praca, i zwracamy uwagę na jej estetyczne wykonanie. Dzieci łączą klejem papierowe elementy. Po skończonej pracy wspólnie zastanawiają się, komu mogą podarować zakładkę i kto będzie z niej korzystał. Mogą również wykorzystać zakładki jako kukiełki. Możemy zainspirować dzieci do tworzenia własnych historyjek o pandzie, myszce, żabce i lwie. Prezentem może być przygotowanie teatrzyku dla domowników.

Opowiadamy bajkę –tworzenie opowiadania .Dziecko lub rodzic rozpoczyna opowiadanie bajki. Kolejna osoba dopowiada następne zdanie. Tak powstaje opowiadanie, które utworzymy. Należy zaznaczyć, że historia może być zupełnie nieprawdziwa, śmieszna. Ważne jest, aby wszyscy słuchali siebie nawzajem. Można podpowiedzieć, że opowiadanie można rozpocząć od słów: Bardzo dawno temu… lub: Za górami, za lasami…

W bibliotece – zabawa tematyczna.Dla urozmaicenia, możemy zorganizowac kącik biblioteczny w domu. Na zmianę pobawić się w rolę bibliotekarza i czytelnika. Zwracamy uwagę jakiej książki szukamy, używając zwrotów grzecznościowych.

ƒZamek dla księżniczki – zabawa konstrukcyjna. Dzieci wykorzystują różne klocki do stworzenia budowli.