Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

27.05.2020 Słoneczka

Temat: Rodzina jest najważniejsza.

 

 

Makaronowe naszyjniki – ćwiczenie małej motoryki. Dzieci tworzą naszyjnik z ułożonego przed nimi różnego rodzaju makaronu, nawlekając go na nitki. Naszyjnik mogą podarować dowolnemu członkowi rodziny, wymyślając specjalny komplement.

ƒRelacje w rodzinie – Dzieci odpowiadają na pytania: Jak można zadbać o relacje w rodzinie? Co jest ważne we wzajemnych kontaktach między jej członkami? Czy myślenie tylko o sobie może prowadzić do dobrych relacji?.Możemy zadawać pytania pomocnicze, tak aby dzieci samodzielnie doszły do wniosku, że w rodzinie bardzo istotne jest wspólne spędzanie czasu wolnego, relacje oparte na wzajemnym szacunku, okazywanie sobie uczuć, szanowanie domowników i nieprzeszkadzanie im w pracy lub wypoczynku, wspólna zabawa, kultywowanie świąt i tradycji rodzinnych.

„A ja rosnę!” – rozmowa oraz nauka fragmentu wiersza N. Usenko na pamięć.
A ja rosnę!
Był raz sobie w pewnym mieście mały chłopczyk, który nosił bardzo śmieszne majtki w kratkę. Lubił samochody, klocki, różne gry i dobranocki. Rósł i rósł, aż wreszcie został… moim dziadkiem!
Była sobie raz dziewczynka z kucykami. Była taką roztargnioną, małą gapcią… Ciągle sobie coś śpiewała, malowała, rysowała. Rosła, rosła, aż została… moją babcią!
A mój tata był maluchem – budowniczym. Ciągle stawiał z klocków zamki oraz wieże. Wyrósł, został architektem, robi projekt za projektem i buduje piękne domy… w komputerze!
Moja mama, gdy malutką dzidzią była, misie wciąż bandażowała i leczyła. Aż została… kim? Zgadniecie? Panią doktor! Leczy dzieci! Wszyscy lubią ją, bo jest okropnie miła!
A ja rosnę w dzień i w nocy! Lubię psy i samochody, umiem skakać i rysować, szybko biegać i jeść lody. Jeszcze nie wiem, kim zostanę. Może ktoś mi coś podpowie? Jak wyrosnę z nowych butów, będę duży i się dowiem!!!

Opowiem Wam o mojej rodzinie- rozkłdamay nasze drzewo genealogiczne i opowiadamy oo swoich najbliższych- czym się zajmują, co lubią, czego nie lubia, jakie jest ich hobby, itd.

Znajdź cośw kształcie- wydajemy polecian dzieciom, aby znalazły coś w kształcie, np. koła. Dzieci rozpglądają się po pomieszczeniu i wyszukują przedmiotów w tym kształcie.

Przedmioty w kształcie figur geometrycznych – zabawa edukacyjna z kartą pracy. Dzieci wskazują i nazywają rysunki przedmiotów, które kształtem przypominają koło, trójkąt i prostokąt. Następnie liczą te przedmioty, które kształtem przypominają określoną figurę, i dorysowują tyle samo kropek w odpowiedniej ramce. KP4 s. 34.

4-latki Rodzina Antka i Zosi postanowiła pomalować domek z kartonu. Opoiwedz, co widzisz na obrazkach. Przyklej brakujące obrazki. Co robią rodzice, a co dzieci, na pierwszym a co na ostatnim obrazku- KP 4 s. 24.

Eksperymenty z dźwiękiem

Marakasy i klawesy – tworzenie własnego instrumentu. Przed rozpoczęciem zabawy przygotowujemy tekturowe rolki po ręcznikach papierowych, plastikowe butelki po pitnym jogurcie, ryż, kaszę, drobne kamyki, kolorową folię samoprzylepną, krepinę, klej, taśmę klejącą, kolorowe pisaki, kredki. Każde dziecko otrzymuje jedną butelkę po jogurcie i dwie papierowe rolki. Z tekturowych rolek powstaną klawesy, a z butelki marakasy – jeden instrument. Dzieci  ozdabiają rolki oraz butelki według własnego pomysłu. Do każdej butelki po jogurcie wsypują garść ryżu, kaszy lub kilka drobnych kamyków; następnie zakręcają je i przy pomocy rodzica zabezpieczają przed otwarciem taśmą klejącą. Po wykonaniu zadania dzieci siadają na dywanie i układają przed sobą instrumenty. Gramy na odpowiednim oryginalnym instrumencie, a dzieci powtarzają rytm na instrumentach wykonanych samodzielnie. Na grzechotce pięknie gram: szu, szu, szam, szu, szu, szam. Na klawesach pięknie gram: tam, tam, tam, tam, tam, tam.

Grające szklanki – zabawa muzyczna. Przed rozpoczęciem zabawy  przygotowujemy 8 szklanek i dzbanek z wodą. Napełniamy 7 szklanek wodą, zwiększając stopniowo jej poziom w kolejnych szklankach, aż do całkowitego napełnienia. Ósmą szklankę pozostawia pustą. Następnie delikatnie uderza plastikową pałeczką od dzwonków w górną krawędź szklanek. Najwyższy dźwięk powstaje po uderzeniu w krawędź pustej szklanki, najniższy – szklanki wypełnionej po brzegi. Zapraszamy chętne dzieci do gry na szklankach. Przy okazji możemy opowiedzieć o zespole Glass Duo, polskim duecie muzyków, grających na instrumencie zwanym „szklana harfa” i zaprezentować z internetu nagranie na szklanych kieliszkach.

https://www.youtube.com/watch?v=gkSbjZmZtYQ

https://www.youtube.com/watch?v=xQalexGPX2c

https://mojedziecikreatywnie.pl/2013/07/grajace-szklanki-rozwijamy-zmys-suchu/

Wesołej zabawy.