Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

28.05.2020 Krasnoludki

Temat: Domowi pupile.

 

 

Duży, mały- przygotuj po jednej zabawce, małej i dużej tego samego gatunku. Wymieszaj je razem, losuj po jednej zabawce i układaj w rzędach po prawej stronie duża, po lewej mała- parami. Policz, ile jest par.

 

Na kanapie- posłuchaj wiersza L.Kern.

Na kanapie Kto to chrapie Na kanapie? Kto się w ucho Przez sen drapie? Kto, gdy zły, To szczerzy kły? Kogo czasem Gryzą pchły? Komu w głowie Figle? Psoty? Kto gołębie goni? Koty? Kto pantofle Gryzie pana? Na mleczarkę Szczeka z rana? Kto się z dziećmi Bawi zgodnie? A złodzieja cap! Za spodnie? Wiecie, kto to?
No, to sza! Po co budzić Ze snu psa…

Opowiedz własnymi słowami, co działo się w utworze? Kim był główny bohater? Co robił pies w domu?

Nasi ulubieńcy- przygotuj kilka kolorowanek ze zwierzętami. Poprzecinaj je w rózny sposób na cztery kawałki. A teraz spróbuj je poskładać w całośći przyklej do kartki. Pokoloruj.

Zabawa z psem- przygotuj dla każdego lusterko. Teraz niech wasze języki zamienią się w wesołe pieski. Pieski biegają za piłeczką (zataczamy kółeczka, przesuwając czubek języka po górnych, następnie po dolnych zębach, kilka razy w lewą, potem w prawą stronę), wesoło podskakują (dotykamy czubkiem języka raz górnych, a raz dolnych zębów), głośno szczekają (naśladujmy szczekanie: hau, hau, hau), machają ogonkami (przesuwamy język od jedno do drugiego kącika ust). Po wesołej zabawie odpoczywamy (naśladujemy chrapanie).

Kotek- poskładaj kotka według insrukcji. Każde dziecko otrzymuje dwie kartki w kształcie kwadratów o boku około 10 cm. Rozpoczynamy od zrobienia tułowia. Składamy kwadrat po przekątnej na pół, tworząc trójkąt. Jeden koniec zawijamy pod spód, tworząc mały ogonek. Następnie składamy drugi kwadrat, tworząc trójkąt. Układamy najszerszą podstawą do siebie, a wierzchołek zaginamy na wierzch tak, żeby dotknął podstawy. Boki zaginamy do tyłu, tworząc uszy kota. Na zakończenie sklejamy głowę i tułów oraz doklejamy lub dorysowujemy oczy, nos, wąsy.

4-latki

ƒCo robią rodzice? – zabawa słownikowa.Pokazujemy dzieciom obrazki przedstawiające różne czynności domowe wykonywane przez rodziców: wycieranie kurzu, pranie, gotowanie, odkurzanie, trzepanie dywanów, prasowanie, szycie, naprawa szafki, naprawa kranu, pomaganie dzieciom w lekcjach itp. Dzieci wymieniają czynności przedstawione na obrazkach. Informujemy dzieci, że ich rodzice mają bardzo dużo zawodów, bo wykonują w domu czynności, które inni wykonują w pracy. Pytamy dzieci: Jak nazywa się zawód osoby, która pierze ubrania i pościel? (praczka) Jak nazywa się zawód osoby, która naprawia kran? (hydraulik) Jak nazywa się zawód osoby, która szyje ubrania? (krawiec/krawcowa) Jak nazywa się zawód osoby, która uczy dzieci? (nauczyciel/nauczycielka) Jak nazywa się zawód osoby, która naprawia meble? (stolarz). Dzieci dochodzą do wniosku, że ich rodzice potrafią wykonać wiele czynności i należy im w tym pomagać, ponieważ robią to dla wszystkich w rodzinie.

ƒMoja rodzina – dzieci rysują na kartce swoją najbliższą rodzinę. Liczą z ilu osób się składa i kładą klocek przed każdą osobą. Liczą. Ile osób liczy twoja rodzina? Czy znasz ich imiona?

Trójkątne czy kwadratowe- przygotuj dwa pojemniki, jeden oznacz kwadratem, drugi trójkatem. Poszukaj w najbliższym otoczeniu przedmiotów w kształcie trójkata i kwadratu. Przyporządkuj je do odpowiedniego pojemnika. Przelicz, których przedmiotów jest więcej, a których mniej?

Wesołej zabawy.