Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

29.05.2020 Słoneczka

Temat: Kiedy jesteśmy jak rodzina?

 

 

Nasza gra planszowa – praca techniczna, proponujemy wykonanie gry planszowej. Dzieci otrzymują różne materiały plastyczne, kartony i kostki do gry. Wymyślają swoją propozycję gry. Prowadzący podpisuje pola (start i metę) oraz spisuje reguły gry wymyślone wspólnie przez dzieci.

Dom z klocków- zabawa matematyczna. Zadaniem dzieci jest zbudowanie domu według instrukcji :  np. Zbudujcie dom z 15 czerwonych klocków, 9 niebieskich, 11 żółtych oraz 15 zielonych. 

Rodzinne sylabizowanie- pokazujemy dzieciom wybrane obrazki z „Wyprawki”. Dzieci nazywają obrazki, starają się wyodrębnić pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazie oraz podzielić wyraz na sylaby.

Potrafię rzucać i kopać - zabawy ruchowe z piłką. Stajemy  w niewielkim od siebie odstępie i starają się podać piłkę w ustalony sposób, np. rzucając, turlając, kopiąc.

Nasz taniec- swobodny taniec przy muzyce. Dzieci otrzymują bibułę w różnych kolorach. Wycinają z niej dowolną liczbę pasków i związują gumką recepturką. Po wykonaniu zadania l odtwarzamy muzykę, a dzieci za pomocą gestów i ruchu pasków bibuły wyrażają naturalne emocje podczas tańca.

Czy grupa przedszkolna jest jak rodzina?- zadajemy pytania: Jak myślicie, czy grupa przedszkolna jest jak rodzina? Dlaczego tak myślicie?. Zwracamy uwagę na fakt, że tak jak w rodzinie jak i grupie przedszkolnej odczuwamy różne emocje, spędzamy razem wiele czasu, mamy zasady i reguły, których powinniśmy przestrzegać. Warto również, abyśmy w obydwu miejscach szanowali i wspierali się nawzajem, tworzyli przyjazną atmosferę.

Co miłego pamietam z przedszkola- dzieci przypominaja sobie, co milego pamiętają z grupy i jakie wspomnienia szczególnie utkwiły im w pamięci. Rysują tę sytuację lub przedszkolaka ze swojej grupy.

Mamy do dzieci- zabawy z piłką, jedna osoba siedzi w siadzie skrzyżnym, druga rzuca do niej piłka próbując złapać, potem zamiana ról.

Znamy literę ,,ó". Pezentujemy małą i wielką literę „ó” i zadajemy dzieciom pytanie: Co przypomina wam kształt litery „ó”?. Dzieci rysują literę palcem w powietrzu, a następnie na dywanie. Wyszukują literę „ó” w napisach, w gazetach. np. „ołówki”, „półki”, „stół”, „córka”, „miód”, „pokój”. Określamy czas, w którym dzieci będą szukać litery ,,ó" i ją zakreślać np. 3 minuty.

Na zakończenie zajęć dzieci na karcie pracy rysują przedmioty po śladzie i opowiadają, co widzą na obrazkach. Otaczają pętlą wszystkie litery „ó” w wyrazach. Następnie wystukują rytm, wymawiając nazwy obrazków: raz szybko, raz wolno. Na koniec oceniają, jak poradziły sobie z zadaniem KP4 s. 64.

4-latki karta A3 z Wyprawki ,,Rodzina" nr 15, narysuj po śladzie, pokoloruj obrazek najładniej jak potrafisz. Może coś dorysujesz?

Wesołej zabawy.