Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

1.06.2020 Słoneczka

Temat: Letnie sporty.

 

 

Jak dbam o zdrowie? – zagadki dotykowe.Przygotowujemy trzy worki wypełnione rzeczami podzielonymi tematycznie: warzywa i owoce, przyrządy do ćwiczeń gimnastycznych oraz przybory do higieny osobistej. Dzieci przez dotyk próbują odgadnąć co znajduje się w workach. Następnie wyciągają zawartość z worków.Zadajemy pytania: Co wyciągnęliście z worków? Do czego służą te przedmioty? Dlaczego powinniśmy jeść owoce i warzywa? Dlaczego powinnyśmy dużo się ruszać? W jaki inny sposób możemy dbać o zdrowie?. Dzieci dochodzą do wniosku, że owoce i warzywa, ubiór odpowiedni do pogody, dbanie o higienę oraz ruch fizyczny sprzyjają zachowaniu zdrowia.

Zabawy sportowe – zabawa naśladowcza. Dzieci naśladują ruchem słowa prowadzącego: Teraz jedziemy na rowerze. Teraz biegamy po podwórku. Jedziemy na hulajnodze. Lubimy jeździć na rolkach. Tańczymy do muzyki. Pływamy. Gimnastykujemy się.

Sporty letnie – rozmowa kierowana połączona z prezentacją multimedialną. Prowadzący inicjuje rozmowę wprowadzającą dzieci w temat prezentacji: Co musi mieć sportowiec, żeby brać udział w zawodach sportowych? Co to są igrzyska olimpijskie? Co to jest podium? Co to jest medal? Jakiego koloru są medale? W jakim kolorze otrzymuje się medal za pierwsze, drugie, a w jakim za trzecie miejsce? Czy znacie jakichś sportowców?.

https://www.youtube.com/watch?v=jgJOS26G1wY

https://www.youtube.com/watch?v=enxQVTcuoNs

https://www.youtube.com/watch?v=7zodfY74anc

https://www.youtube.com/watch?v=V1Sua6hBAEs

ƒW zdrowym ciele zdrowy duch – historyjka obrazkowa, zabawa edukacyjna z kartą pracy. Dzieci uzupełniają historyjkę obrazkową przedstawiającą dzień Kamila. Kończą numerowanie obrazków. Na koniec opowiadają, co się wydarzyło oraz dlaczego historyjka ma taki tytuł.  KP4 s. 36

4-latki KP 4 str. 26-27, przyjrzyj sie ilustracji i wykonaj polecenia.

Figurowy zawrót głowy- – zabawa matematyczna.Przygotujmy figury geometryczne w róznych kolorach i wielkościach oraz obręcze lub petle ze sznurka.  Dzieci oglądają różne figury geometryczne. Nazywają je oraz próbują klasyfikować według różnych kryteriów: koloru, wielkości, kształtu. Po dokonaniu wyboru kładą figury do odpowiedniej obręczy.

Kącik zdrowego przedszkolaka- dzieci mówią, jakie produkty są związane ze zdrowym odżywianiem lub rysują zdrowe produkty, pomocn mogą być filmy:

zbilansowana dieta https://www.youtube.com/watch?v=ltr6xhuHvO4

warzywa i owoce https://www.youtube.com/watch?v=ZzYZFbO0CAY

warzywa, smaczne i zdrowe https://www.youtube.com/watch?v=cMidjO_2T2k

sól, cukier i przyprawy https://www.youtube.com/watch?v=lP6N9yRnWI8

Ćwiczymy narządy mowy – zabawy logopedyczne. Dzieciwykonują różne ćwiczenia logopedyczne według poleceń : Szeroko otwieramy usta i zamykamy je, ziewamy, cmokamy ustami, oblizujemy wargi, oblizujemy zęby, chrząkamy, unosimy język w kierunku nosa, wypychamy językiem policzki, parskamy jak koniki.

Jestem trenerem – zabawa bieżna. Dzieci ustawiają się za rodzicem.  Rodzic jest trenerem, za którym podążają dzieci. Prowadzący biegnie szybko lub wolno, maszeruje, wysoko unosząc kolana, lub maszeruje, starając się stopami dotknąć jak najwyżej. Po serii ćwiczeń rodzica zastępuje dziecko.

Wesołej zabawy.