Informacje Frydek

Nasze przedszkole jest otwarte w godzinach

7.00 – 16.00

 

Godziny posiłków:

śniadanie - 9.00

obiad - 12.00

podwieczorek - 14.00

4.06.2020 Słoneczka

Temat: W co sie bawić?

Posegreguj guziki – ćwiczenia w klasyfikowaniu. Przygotujmy  różne guziki pojemniki, miseczki lub pdełka. Dzieci wkładają guziki do pudełek według różnych kategorii: kolorów, liczby oczek, wielkości.

Co można robić nad wodą?- Na podstawie swoich doświadczeń dzieci opowiadają, co można robić nad wodą: zbierać muszelki, grać w piłkę, bawić się w piasku, opalać się, kąpać, szukać bursztynu. Poruszamy kwestię bezpieczeństwa nad wodą. Zadajemy dzieciom pytania: Czego nie wolno robić nad wodą? Jak powinniśmy się zachować, żebyśmy byli bezpieczni? (należy słuchać dorosłych i być blisko nich, żeby się nie zgubić; nie wolno rozgrzanym wchodzić do wody; nie wolno wchodzić do wody oznakowanej zakazem kąpieli,  nie wolno odchodzić daleko od brzegu; należy używać kół do kąpieli lub rękawków; należy używać kremów do ochrony przed słońcem i nosić czapkę z daszkiem). Na koniec rozmowy zadajemy pytanie: Co trzeba zrobić, kiedy zobaczymy, że ktoś się topi? (głośno wzywać pomocy, zaalarmować ratownika lub kogoś dorosłego.

Polecamy film- bezpieczne wakacje nad wodą https://www.youtube.com/watch?v=cn5pS8xXXFU

Zabawy w parku – swobodne wypowiedzi dzieci. Zadajemy pytanie: W co możemy bawić się razem w parku? (np. zbierać dary przyrody; obserwować naturę; puszczać bańki mydlane; tropić różne owady i zwierzęta; szukać skarbów z mapą; bawić się w chowanego, „Raz, dwa, trzy, Baba Jaga patrzy”, „Stary niedźwiedź mocno śpi”).

Znamy numery alarmowe- możemy poszukać w książkach obrazków z numerami alarmowymi, pojazdami i osobami, które pomagają ludziom w niebezpiecznych sytuacjach. Chętne dzieci przyklejają obrazki na brystolu. Prowadzący porusza kwestie bezpieczeństwa i właściwego korzystania z numerów alarmowych. Dal utrwalenia dzieci mogą układać, lepić z plasteliny numery alarmowe. Dla przypomnienia film numery alarmowe https://www.youtube.com/watch?v=kzMubL2dHAk&t=2s

Ruchoma kostka – zabawa ruchowa. Dzieci stoją swobodnie w rozsypce.Rzucamy kostką – ile oczek wyrzuci, taką liczbę ćwiczeń wykonują dzieci (np. skłony, przysiady, pajacyki).

Zamiana miejsc – zabawy edukacyjne z kartą pracy. Prowadzący kładzie przed dziećmi zabawki dostępne w domu (do wyboru , dobrze, jeśli przedmioty są podobne do tych z ilustracji w „Kartach pracy”) w różnej kolejności. Dzieci zamykają oczy, a drosły przestawia przedmioty. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie, które przedmioty zmieniły miejsce. Zabawę należy powtórzyć kilkakrotnie. Następnie dzieci przyglądają się zabawkom umieszczonym na ilustracjach i zamieniają miejscami misia i koparkę. Określają, obok których zabawek będzie siedział teraz miś. Następnie wklejają zabawki i ich podpisy w zmienionej kolejności. W kolejnym zadaniu przyglądają się piłkom, a następnie „zamieniają miejscami” piłkę niebieską z piłką czerwoną oraz fioletową z zieloną. Kolorują piłki w dolnym rzędzie po zamianie miejscami. Określają, jakiego koloru są pierwsze i ostatnie piłki w obu rzędach oraz która z kolei piłka ma kolor pomarańczowy w dolnym rzędzie. W kolejnym zadaniu nazywają kształty figur oraz kolory, jakimi zostały narysowane, odszukują figury w kształcie kwadratów i je kolorują. Chętne dzieci rysują układ figur, w którym miejscami zamieniły się trójkąty, a później koła. Na koniec dorysowują brakujące klocki w budowlach tak, aby powstały trzy takie same budowle, KP4 s. 40–41

4-latki KP4 s.29 policz, ile dzieci jeszcze stoi w kolejce do skoku w dal, pokoloruj według instruckji koszulki dzieci. Zadanie 2 pokoloruj na brązowo piłkę, która upadła najdalej od chłopca, na niebiesko, ta która upadła najbliżej, a piłkę pośrodku na żółto. Narysuj po śladzie, jak leciały piłki.

Piaskowy obrazek – zabawa plastyczna. Dzieci wykonują ołówkami szkic związany z tematem tygodnia. Następnie obficie smarują go klejem, posypują piaskiem i dociskają dłonią (piasek będzie się lepiej trzymał). Zsypują w jedno miejsce piasek, który się nie przykleił.

Budowle z klocków – zabawy matematyczne. Dziecibudują konstrukcje z klocków według poleceń np. Zbudujcie wieżę/drogę/labirynt. Za każdym razem dzieci porównują budowle, szukają różnic i podobieństw.

Co do czego pasuje? – ćwiczenia w klasyfikowaniu.Rozsypujemy na dywanie różne obrazki (mozna wykorzystać te z Wyprawki), obok rozkładamy obręcze ze sznurków. Dzieci układają w obręczach obrazki, które do siebie pasują według ustalonych kategorii.

Linie faliste – ćwiczenie motoryki małej. Dzieci rysują po śladach linie faliste przy nagraniu relaksującego szumu morza.

Polecamy filmy: https://www.youtube.com/watch?v=gSzVtcWBd_w

https://www.youtube.com/watch?v=yrhvWbG9SLw

https://www.youtube.com/watch?v=ZRqT7OFEM-Q

Wesołej zabwy.