Ramowy plan dnia "KRASNOLUDKI"
Godzina 7:00-8:00
- Zabawy wynikające z własnej aktywności i potrzeb dziecka, dowolne lub z niewielkim udziałem nauczycieli (zabawy integrujące grupę, zabawy i gry przy stolikach, zabawy konstrukcyjne, dowolna działalność plastyczna).
- Obserwacja dzieci-diagnozowanie ich zachowań i umiejętności.
- Wspomaganie i koordynowanie rozwoju-praca indywidualna z dziećmi przejawiającymi deficyty rozwojowe i dziećmi zdolnymi.
I. Realizacja podstawy programowej:
Godzina 8:00-9:00
- Wspólne spotkanie dzieci – czytanie bajek lub zabawy kołowe ze śpiewaniem, zabawy rytmiczne – ruchowe, poranki muzyczne.
-Gimnastyka poranna – zabawy ruchowe w sali.
-Przygotowania do śniadania wykonywanie czynności wynikających z pełnionego dyżuru, czynności sanitarno – higieniczne, kształtowanie właściwych nawyków higienicznych i kulturalnych.
Godzina 9:00-10:00
-Śniadanie – realizacja zadań programowych w tym zakresie
- „Odkrywamy , przeżywamy i działamy ” – zajęcia edukacyjne inspirowane przez nauczyciela realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego .
Wielozmysłowe poznawanie świata – poszukiwanie rozwiązań problemów w ramach 4 obszarów podstawy programowej – rozwijanie u dzieci czynności intelektualnych potrzebnych w codziennych sytuacjach i dalszej edukacji , kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach , w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek ( zajęcia przeplatane są zabawą ruchową ).
Godzina 10:00- 11:00
- Zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci, praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i oczekującym pomocy, rozwijanie zainteresowań i umiejętności;
-Kształtowanie umiejętności komunikatywnych – wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne.
Godzina 11:00- 11:50
-Gry i zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela w ogrodzie przedszkolnym , na boisku , w parku :zajęcia sportowe, gimnastyka, spacery i wycieczki , obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze.
- Zajęcia z języka angielskiego- poniedziałek, piątek 11.15-11.30
Godzina 11;50-12;00
- Przygotowanie do obiadu: wykonywanie czynności wynikających z pełnionego dyżuru: czynności sanitarno – higieniczne – rozwijanie samodzielności w czynnościach samoobsługowych .
Godzina 12:00-12;30
- Obiad – kształtowanie kulturalnego zachowania się przy stole – realizacja zadań programowych w tym zakresie.
II. Popołudniową porą :
Godzina 12:30-13:45
Relaks poobiedni – zajęcia relaksacyjne, słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela (ochrona systemu nerwowego ).
-Udział w koncertach , występach artystycznych organizowanych na terenie placówki.
- Zajęcia i zabawy rozwijające indywidualne zainteresowania i zdolność dzieci ( przygotowywania dzieci do udziału w spektaklach, konkursach recytatorskich, plastycznych, muzycznych lub występach z różnej okazji).
- Zabawy na powietrzu, wyjścia poza teren przedszkola (np. do biblioteki),-obserwacje przyrodnicze, zajęcia ekologiczne, zajęcia z wiedzy o regionie.
Godzina 13:45-14:00
- Czynności samoobsługowe, higieniczne
Godzina 14:00-14.15
- Podwieczorek – wdrażanie do utrzymywania ładu i porządku przy stoliku, uczenie samodzielności i poprzez pełnienie dyżurów
Wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka- zapewnianie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, zajęcia kreatywne,
Godzina14:15-16.00
- Zabawy tematyczne, dydaktyczne ,manipulacje, konstrukcyjne, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
Rozchodzenie się dzieci.